maandag 8 augustus 2011

It's a wrap!

Wat een heerlijk gevoel! Wanneer de regisseur aan het einde van een film shoot schreeuwt: "it's a wrap". Het betekent het einde van zes stressvolle dagen of hard werken, vroeg opstaan, weinig slaap en heel veel chocolade om je suikerlevel hoog te houden.

Hoewel ik de afgelopen maanden betrokken ben geweest bij verschillende kleine film producties, was dit de eerste shoot waarbij ik een grote verantwoordelijkheid had. Ik was production manager, wat inhield dat ik ervoor moest zorgen dat alles in goede banen werd geleid.

De eerste dag van de shoot was een grote uitdaging, omdat we met een zeer grote groep waren. In totaal zo'n 55 mensen (acteurs, extra's, crew leden, ouders, etc). Het was aan mij de taak om dit zooitje ongeregeld in gareel te houden. Daarnaast filmden we de eerste dag in een park -een openbare plaats- waarbij het soms lastig was om alle nieuwsgierige voorbijgangers uit beeld te houden. 

Maar, al met al was het een zeer geslaagde film shoot en de dagen die daarop volgden waren meer relaxt en gecontroleerd. De week werd afgesloten met een knallende wrap party in mijn huis. Een paar alcoholische versnaperingen verder kwamen we tot de conclusie dat niemand meer in staat was om naar huis te rijden. En wie ben ik om als production manager (altijd zorgen makend om health & safety issues) ze naar huis te sturen in zo'n staat? Dus, uiteindelijk bleven 8 mannen (!!) overnachten in mijn huis. De volgende ochtend trof ik ze aan verspreid in verschillende slaapkamers, gang en woonkamer. 

Het is interessant om mee te maken hoe snel je als groep na elkaar toe groeit en hoe snel je comfortabel wordt met alle crew leden. Het is een fijn gevoel en een goede gelegenheid om nieuwe vrienden te maken.

     

 

 











   




2 opmerkingen:

  1. Wat cool fen dat je aan zoiets hebt meegewerkt, met zo'n grote verantwoordelijkheid! Het zal je wel een lekker gevoel geven dat het erop zit en dat het gelukt is! Nu paar daagjes vrij of weer verder aan de bak? xx Daan
    p.s 8 mannen doe je niet slecht;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daan,

    Wat leuk dat je een berichtje plaatst :-)
    Ik heb nu een paar daagjes vrij, en dat is heerlijk!
    Hoe gaat het met jou? Druk bezig met voorbereidingen voor volgend jaar?

    Ik kom zondag naar NL dus ik zie je in de el cid!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen